DOKONANIE LUB ANULOWANIE WPISU O ZASTAWIE REJESTROWYM W DOWODZIE REJESTRACYJNYM
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity - Dz. U. z 2023 r., poz. 1047);
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 131 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz. U. z 2022 r., poz. 1847);
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (tekst jednolity - Dz. U. z 2022 r., poz. 1849);
- rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 15 października 1997 r. w sprawie ustroju i organizacji centralnej informacji o zastawach rejestrowych oraz szczegółowych zasadach udzielania informacji, wydawania odpisów i zaświadczeń (Dz. U. z 1997 r. Nr 134, poz. 893 ze zm.);
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity - Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 ze zm.);
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 14 czerwca 2004 r. w sprawie trybu dokonywania w dowodach rejestracyjnych pojazdów mechanicznych adnotacji o ustanowieniu zastawu rejestrowego (Dz. U. z 2004 r., Nr 145, poz. 1542).
Wydział
Starostwo Powiatowe w Złotowie, 77-400 Złotów, al. Piasta 32
Wydział Komunikacji i Dróg – biura nr 11 i 12 (parter)
tel./fax. 67 263 59 35; e-mail: rejestracja@zlotow-powiat.pl
Osoby prowadzące sprawy: Joanna Walter - Główny specjalista, Lucyna Wajstok - Inspektor, Monika Baranowska - Inspektor, Daria Rozenthal- Podinspektor, Katarzyna Lach-Podinspektor.
Wydział Komunikacji i Dróg w sprawach związanych z rejestracją pojazdów przyjmuje interesantów w godzinach:
- w poniedziałki od godz. 8:00 do godz. 16:00,
- od wtorku do piątku od godz. 7:30 do godz. 14:00.
przerwa: 10:00 - 10:20
Wymagane dokumenty
Wypełniony wniosek o dokonanie zmiany w opisie pojazdu wraz z załącznikami:
- dowód rejestracyjny pojazdu,
- aktualny odpis z rejestru zastawów lub zaświadczenie wydane przez centralną informację o zastawach rejestrowych wskazujący, że dany podmiot jako zastawca określonego przedmiotu zastawu rejestrowego jest wpisany do rejestru zastawów pod daną pozycją rejestru zastawów – w przypadku wpisu zastawu,
- odpis prawomocnego postanowienia sądu, prowadzącego rejestr zastawów, o wykreśleniu zastawu rejestrowego lub pisemną informację o wykreśleniu zastawu rejestrowego pod danym numerem pozycji rejestru zastawów wraz z podaniem daty wykreślenia oraz nazwy sądu, który wydał postanowienie o wykreśleniu tego zastawu – w przypadku wykreślenia zastawu.
do wglądu: dowód osobisty
Opłaty
Opłata za zmianę dowodu rejestracyjnego płatna jest w kasie Starostwa (parter) lub na konto Starostwa Powiatowego w Złotowie w Spółdzielczym Banku Ludowym w Złotowie: 05894100060018249020000200, w wysokości:
- 54, – w przypadku wydany nowego dowodu rejestracyjnego,lub
- Opłata skarbowa w wysokości 10 zł za dopisanie lub wykreślenie współwłaściciela (w przypadku, gdy nie jest konieczna wymiana dowodu rejestracyjnego) płatna jest w kasie Starostwa, w kasie Urzędu Miejskiego w Złotowie przy al. Piasta 1 lub na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego: 96894100060016497520000010.
Termin
Niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów.
Tryb odwołania
brak
Inne
brak