Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Starostwo Powiatowe w Złotowie
Menu góra
Strona startowa Menu PRAWO LOKALNE Uchwały po 2003 Rady Powiatu Złotowskiego 2006
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Uchwała nr XLIII/205/2006 Rady Powiatu Złotowskiego z dnia 28 czerwca 2006 - 2006, menu 158, artykuł 308 - BIP - Starostwo Powiatowe w Złotowie ”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

2006

Uchwała nr XLIII/205/2006 Rady Powiatu Złotowskiego z dnia 28 czerwca 2006


w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Zarządowi Dróg w Złotowie

Na podstawie art. 20 ust. 2 i art. 238 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.) Rada Powiatu uchwala co następuje:


§ 1. Nadaje się Statut Powiatowemu Zarządowi Dróg w Złotowie stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
 
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się dyrektorowi Powiatowego Zarządu Dróg w Złotowie.
 
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
 
 
UZASADNIENIE
 
DO UCHWAŁY  NR XLIII/205/2006 RADY  POWIATU  ZŁOTOWSKIEGO
z dnia 28 czerwca 2006 roku
w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Zarządowi Dróg w Złotowie
 
 
Zgodnie z art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz.U. nr 249, poz. 2104) obowiązującej od dnia 1 stycznia                2006 roku jednostka budżetowa działa na podstawie statutu określającego             w szczególności jej nazwę, siedzibę i przedmiot działalności w tym działalności podstawowej.
Zgodnie z art. 238 ust. 3 wyżej wymienionej ustawy jednostkom budżetowym nie posiadającym statutów organy stanowiące jednostek samorządu terytorialnego nadają statuty w terminie 6 m-cy od dnia wejścia              w życie ustawy.
Powiatowy Zarząd Dróg w Złotowie został utworzony  na podstawie Uchwały Nr 1/1999 Zarządu Powiatu  Złotowskiego z dnia 20 stycznia 1999 r.                       i działa jako jednostka budżetowa.
          
Wobec powyższego  podjęcie niniejszej  uchwały jest uzasadnione.
 

 
 
 
  Załącznik do uchwały nr XLIII/205/2006       Rady Powiatu Złotowskiego    z dnia 28 czerwca 2006r.  

Statut Powiatowego Zarządu Dróg  w Złotowie
 
 
§ 1.    Powiatowy Zarząd Dróg w Złotowie działa w szczególności na podstawie:
1.     uchwały Nr 1/1999 Zarządu  Powiatu w Złotowie z dnia 20 stycznia 1999 r. w sprawie powołania Powiatowego Zarządu Dróg w  Złotowie.
2.     ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych – (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. nr  204, poz. 2086 ze zm.)
3.      rozporządzenie Ministra  Transportu  i  Gospodarki   Morskiej z dnia 14 grudnia 1998 r. w sprawie dostosowania organizacji dyrekcji okręgowych dróg publicznych oraz będących ich częściami zarządów drogowych                  i drogowej służby liniowej do organizacji administracji publicznej określonej przepisami o reformie administracji publicznej. ( Dz. U. 156, poz. 1027)
 
§ 2. 1. Powiatowy Zarząd Dróg w Złotowie jest jednostką  budżetową                                                                                                     powołaną przez Powiat Złotowski.
2.  Siedzibą Powiatowego Zarządu Dróg jest miasto Złotów.
3. Powiatowy Zarząd Dróg obejmuje swoim działaniem obszar Powiatu Złotowskiego.
4.  Powiatowy Zarząd Dróg finansowany jest z budżetu Powiatu.
 
§ 3. 1. Powiatowy Zarząd Dróg realizuje zadania Powiatu w zakresie budowy i utrzymania dróg powiatowych oraz utrzymania bezpieczeństwa ruchu  na tych drogach na obszarze Powiatu Złotowskiego.
1.     Do zadań Powiatowego Zarządu Dróg należy w szczególności:
-         opracowywanie projektów planów rozwoju powiatowej sieci drogowej,
-         opracowywanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg powiatowych oraz drogowych obiektów inżynierskich,
-         pełnienie funkcji inwestora,
-         utrzymanie nawierzchni drogi, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch  i innych urządzeń związanych z drogą,
-         realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
-         przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych               oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,
-         koordynacja robót w pasie drogowym,
-         wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych,
-         prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, przepustów              i promów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom,
-         sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazanie ich  Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad,
-         przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa  ruchu drogowego,
-         wykonywanie robót inwestycyjnych, robót utrzymaniowych                  i zabezpieczających,
-         przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,
-         przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska  mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg,
-         wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy następuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
-         dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,
-         utrzymanie zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew                  i krzewów.
2.     Powiatowy Zarząd Dróg zarządza w imieniu Zarządu Powiatu powierzonym mu majątkiem tj. nieruchomościami i mieniem ruchomym położonym w:
-         Złotowie, ul. Za Dworcem 3a – siedziba Powiatowego Zarządu Dróg oraz Obwodu Drogowego w Złotowie,      
-         Okonku, ul. Kolejowa 15 – siedziba Obwodu Drogowego                  w Okonku.
§ 4
W ramach realizacji powierzonych zadań  Powiatowy Zarząd Dróg w Złotowie współpracuje z organami administracji rządowej i samorządowej,                                  a w szczególności z Wydziałem Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego, Komendą Powiatową Policji i Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej oraz jednostkami samorządów gminnych z terenu Powiatu Złotowskiego.
                                                         
§ 5
1.     Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg powołuje i odwołuje  Zarząd Powiatu.
2.     Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg wydaje z upoważnienia Zarządu Powiatu decyzje administracyjne w jego imieniu, w zakresie określonym       w ustawie o drogach publicznych.
3.     Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg prowadzi sprawy oraz wydaje decyzje administracyjne w tym zezwolenia w granicach udzielonych upoważnień.
4.     Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg   z upoważnienia  Zarządu Powiatu składa oświadczenie woli w sprawach majątkowych związanych                      z prowadzeniem  bieżącej działalności jednostki.
5.     Organizację i zasady funkcjonowania Powiatowego Zarządu Dróg                   w Złotowie określa Regulamin Organizacyjny uchwalony przez Zarząd Powiatu.
§ 6
Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Złotowie składa Radzie Powiatu coroczne sprawozdanie z działalności oraz przedstawia wykaz potrzeb                 w zakresie budowy, przebudowy, remontów, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich na  drogach powiatowych
 
§ 7
1.     Powiatowy Zarząd Dróg w Złotowie  na podstawie ustawy o finansach publicznych prowadzi samodzielnie gospodarkę finansową  na podstawie budżetu uchwalonego przez Radę Powiatu Złotowskiego. 2.     Powiatowy Zarząd Dróg prowadzi gospodarkę finansową według zasad określonych w ustawie o finansach publicznych.
3.     Podstawą gospodarki finansowej Powiatowego Zarządu Dróg jest plan finansowy obejmujący planowane dochody i wydatki.
4.     Dochody Powiatowego Zarządu Dróg pochodzące z decyzji administracyjnych i zezwoleń, odsetek bankowych, sprzedaży i usług, dzierżawy odprowadzane są na rachunek dochodów Powiatu.
5.     Dochody własne uzyskane zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o finansach publicznych gromadzi się na odrębnym rachunku bankowym, na podstawie decyzji dyrektora o utworzeniu rachunku bankowego.
6.     Powiatowy Zarząd Dróg w Złotowie może gromadzić na rachunku dochodów własnych dochody określone w uchwale przez Radę Powiatu Złotowskiego.
7.     Odpowiedzialność za gospodarkę finansową ponosi Dyrektor i w zakresie
mu powierzonym kierownik działu administracyjno - finansowo-pracowniczego, który pełni funkcje głównego księgowego.
 
§ 8
Zmiana treści Statutu następuje w trybie właściwym dla jego uchwalenia.

Metryka

sporządzono
2006-06-28 przez Rada Powiatu Złotowskiego
udostępniono
2006-07-06 00:00 przez Marek Dereszkiewicz
zmodyfikowano
2011-09-14 09:36 przez INTERmedi@ Administrator
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
566
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.